De afgelopen 3 maanden - Reisverslag uit Circleville, Verenigde Staten van Jessica Wennekes - WaarBenJij.nu De afgelopen 3 maanden - Reisverslag uit Circleville, Verenigde Staten van Jessica Wennekes - WaarBenJij.nu

De afgelopen 3 maanden

Door: Jessica Wennekes

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 November 2013 | Verenigde Staten, Circleville

Ik ben hier nu al iets meer dan 3 maanden en die zijn echt voorbijgevlogen. Ik heb bijna geen moment rust gehad, vandaar ook dat ik al 3 maanden geen reisverslag heb geschreven.
De dag van aankomst zijn we eerst met het gastgezin naar bd's mongolian bbq gegaan. En daarna zijn we naar de Clippers honkbal wedstrijd gegaan. Mijn eerste professionele honkbal wedstrijd ooit! Het was erg leuk om meteen iets echt Amerikaans te doen met het gezin in plaats van meteen naar huis gaan en uitrusten. De volgende dag heb ik mijn liaison ontmoet, die toevallig ook nederlands is! Daarna zijn we naar het welkomsfeest van de AFS club van Circleville High School gegaan. De maanden daarna heb ik het vooral heel druk gehad met school, voetbal en afspreken met vrienden. Want elke dag heb ik van 7:20u tot 14:33u school en dan van 15:00u tot 17:00u voetbaltraining. Dan ook nog iets van 2 tot 3 wedstrijden per week. Daarnaast nog huiswerk en dan ook nog afspreken met vrienden en tijd doorbrengen met het gezin! Erg druk programma had ik elke dag, maar wel allemaal superleuk natuurlijk!
Met het voetbalteam zijn we uiteindelijk regiokampioenen geworden en ik ben heel trots op mn team! Ook heb ik mijn Varsity Letter gekregen tijdens het Fall Banquet. Nadat het voetbalseizoen was afgelopen, heb ik basketbal geprobeerd. Maar aangezien ik nog nooit basketbal heb gespeeld en dus ook geen idee had wat ik aan het doen was, heb ik het team niet gehaald. Nu ben ik een soort van "manager" voor het team. Dat betekent zo ongeveer dat ik naar de trainingen mag komen om conditietraining te doen, gewoon te schieten of tijdens de wedstrijd aan de kantlijn te zitten en het team helpen met dingen zoals waterflesjes vullen. En aan de kantlijn zitten is ook prima, want ik ben vrienden met iedereen in het team, dus dat is altijd wel gezellig. Als sport doe ik nu binnenvoetbal met een paar meiden van het voetbalteam en op dinsdag en donderdag heb ik voetbal workouts, waar we met een aantal meiden van het team en onze coach gaan fitnessen enzovoorts.
Gisteren was mijn eerste Thanksgiving en het was zo leuk en gezellig. Om 12 uur zijn we eerst heel veel gaan eten en daarna hebben we spelletjes gedaan. En ik kan eerlijk zeggen dat ik nooit zo uitbundig Yahtzee heb gespeeld haha! Nadat de familie weg was ben ik met vrienden naar Black Friday gegaan. Toen we daar aankwamen hoorden we dat Pink pas openging om 12 uur in plaats van 8 uur, dus toen zijn we maar naar Starbucks gegaan. Om kwart over 11 stonden we weer in de rij voor Pink en om kwart over 12 waren we binnen. Een uur wachten lijkt misschien lang, maar zo voelde het echt niet! Want we hebben zoveel gelachen dat hele uur lang, dat het eigenlijk best wel leuk was. Eerlijk gezegd vind ik het wel jammer dat dit mijn laatste Black Friday is, want ik heb het supererg naar mijn zin gehad!
Vanaf het begin heeft mijn gastfamilie me in hun familie opgenomen alsof ik hun eigen dochter/zus was en ik had geen beter gastgezin kunnen krijgen. Ze hebben me overal in gesteund en geholpen. En ze laten me zo thuis voelen, ze zijn echt als een tweede familie voor me. Vooral in de periode dat mijn opa was overleden hebben ze me heel erg goed gesteund en goed voor me gezorgd en daar ben ik ze heel dankbaar voor!

Nou ik hoop dat dat weer even genoeg informatie is, en ik zal proberen binnenkort weer een blog te schrijven!

Liefs uit Circleville,
Jessica.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 3329

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 02 Juli 2014

Uitwisselingsjaar Amerika

Landen bezocht: